FILMY PROMOCYJNE:


v

Składniki produkcyjne:

  • Preprodukcja (m.in. treatment, przygotowanie lokacji)
  • Praca jednego operatora (cały dzień zdjęciowy)
  • Reżyseria na planie, inscenizacja, realizacja wywiadów
  • Montaż materiału (metraż powyżej 3 minut)
  • Realizacja podkładu muzycznego
  • Dostarczenie pliku z filmem w formacie mp4
u

Czym różni się film promocyjny od spotu ?

     Podstawowa różnica dotyczy metrażu. Filmy promocyjne sięgają nawet do kilkunastu minut. Co więcej, tu prym wiedzie warstwa informacyjna, toteż konstrukcje obrazów promocyjnych są bardziej powściągliwe a potencjał treściowy zaawansowany (zwłaszcza w wersji szkoleniowej lub instruktażowej). Filmy promocyjne mogą występować pod postacią m.in. reportażu, a zatem obrazu, które istotnym składnikiem są tzw. setki – czyli wypowiedzi osób do kamery. W tym wariancie kamera analizuje mechanizmy produkcji, działania firm lub organizacji. Jego odmiana, czyli obraz produktowy, to m.in. badawcza ilustracja procesów produkcyjnych.  Film promocyjny nie musi mieć wyraźnej linii fabularnej, w przeciwieństwie do produkcji innowacyjnych, posiłkuje się za to niekiedy wyliczeniami, statystykami, opiniami, co determinuje jego właściwości plastyczne.

l

     Z racji metrażu filmy promocyjne stanowią kapitalny materiał reklamowy wyświetlany na targach, sympozjach, wystawach, a także w telewizjach branżowych. Mogą być także nieocenioną pomocą dydaktyczną, rozpowszechnianą na nośnikach lub prezentowaną na szkoleniach (opcja szkoleniowa), a także wsparciem w procesie poznawczym produktu lub usług (wariant instruktażowy). Na koniec – film promocyjny bywa narzędziem sprawozdawczym, które w sposób rzetelny i przyciągający zrelacjonuje wydarzenie o charakterze biznesowym, naukowym czy szkoleniowym, a tym samym spopularyzuje samych uczestników eventu.

Pin It on Pinterest

Share This